Friday, May 20, 2011

Tenang nya Hati Melihat

Salam.




Rajin la pulak aku ni kan hari ini saja aku nak post sampi dua entri. Kalau dah rajin tu raijn sangat la kan. Kalau dah malas tu bersawang blog ni. Huhu.




Ni aku nak cerita hari tu aku ada lah jumpa seorang kawan ni. Aku kan pernah cerita pasal budak laki sekolah aku dalam post yang lepas kan? Yang aku jumpa ni kategori yang aku saja melambat kan waktu nak jumpa dia. Walaupun dah banyak kali dia macam nak ajak aku keluar kan tapi aku still macam tak nak sebab aku saja nak menduga kesabaran die. Ye la setengah lelaki kan kalau di ajak berkali kali dekat perempuan tu tapi perempuan tu still tak nak so dia akan give up kan. Tapi beza dengan dia ni sebab dia lain. Walaupun aku banyak bagi alasan aku tak nak jumpa dia tapi dia still tak putus asa nak ajak aku keluar. Hehehe. Tengok betapa kental nya hati dia tunggu jawapan dari aku.




Malam rabu lepas 18/5 aku rasa macam perot aku ni nak sangat makan mcd kan. Lagipun memang masa tu aku tengah lapar. Actually patutnya keluar jumpa tu hari selasa tapi disebabkan hujan so aku malas la nak keluar aku kata kat dia kalau hujan tak berhenti jugak cancel la ek sebab aku ni jenis memang sensitif kena air hujan. Bila kena hujan aku pening kepala amat sangat. Hey! yang ni bukan alasan tau. Ini betul tak main main. So hari rabu tu elok je aku lepas habis solat isyak tetiba dia mesej, ko tak lapar ke? Kalau lapar jumpa aku kat mcd pengakalan. Peh! macam tau tau je kau kan perot aku memang lapar masa tu so aku dengan tanpa ragu ragu lagi aku pun reply lah aku lapar. Entah macam mana ada pulak hati aku nak keluar dengan mamat ni.




Actually mamat ni tak ada la hensem mana pun. Rendah dari aku. Aku bukan lah nak kutuk paras rupa ke apa tapi logik la kan kalau kau perempuan mesti lah kau nak lelaki yang tinggi, hensem, putih bla..bla....bla....
Pada aku dia memang tak hensem pun sebab aku tengok gambar dia dari facebook je. Hehe. Dia memang rendah, rendah dari aku. Kulit pun biasa la kulit lelaki kan sawo matang. Aku ni tak nak jumpa dia bukan sebab aku tak suka akan bentuk fizikal dia tapi memang masa tu aku memang tak bersedia nak jumpa dia. Sebab nya mamat ni nak ajak aku keluar bukan sebagai seorang kawan. Sebab dia sendiri ada cakap dia suka dekat aku. Dari cara dia pun aku tahu yang dia macam nak mencari jodoh la. So korang faham la kan. Aku memang masa tu tak bersedia untuk jumpa mana mana lelaki yang kalau rasa nak jumpa untuk serius dalam hubungan. Sori lah aku dah serik kot. Lagipun masa tu aku aku baru je putus dengan lelaki syco. So aku mengambil masa sikit lah untuk buka ruang hati aku ni kan. Cewah!




Untuk pengetahuan uoll, aku sedia nak jumpa dia pun sebab aku nak jumpa sebagai kawan. Aku memang tak ada anggap lain. Tapi kalau dia aku tak tahu la. Mungkin sebalik nya kan sebab dia pun ada bagitahu awal awal dulu kenapa dia nak jumpa aku kan macam yang aku bagitahu tadi. Sembang la aku dengan dia. Alhamdulillah masa tu pun tak ada hujan. Aku sembang pun macam biasa. Gelak gelak macam kawan. Dan paling penting aku tak ada la nak cover macam perempuan melayu terakhir seolah lepas jumpa tu kau fikir mesti mamat ni suka dekat aku. Tak! Sumpah! aku tak ada fikir macam  tu. Aku jumpa as a friend.




Masa dia sampai, terkejut beruk aku sebab dia pakai baju merah. Hahaha. Dah la aku pakai baju merah jugak. Muahahaha. Haish tekejut aku. Tapi serius aku kata kan fizikal dia tak de lah teruk mana pun macam aku tengok dalam gambar. Ye lah mungkin dalam gambar kau rasa macam dia ni bukan taste kau lah kan tapi bila kau pandang depan mak aiii sejuk hati kau pandang. Kau tahu dahi dia hitam weh. Ni memang kaki sembahyang ni. Ya! dia memang menjaga solat dia. Dia bukan macam setengah orang muda lain solat kat rumah je dia tak solat kat masjid. Masa dia banyak dihabis kan dekat masjid. Tegok facebook dia banyak yang berunsurkan ilmiah. Masa sebelum aku jumpa dia ni, dia selalu kejutkan aku bangun subuh. Bayangkan dia bangun 5 pagi nak bersiap pergi masjid. Kalau kita? Lebih baik tidur. Kalau tak pun subuh gajah. Dah nak habis subuh baru lah terhegeh nak solat.



Seindah hiasan adalah wanita solehah


Tapi secara jujur hati aku kata jangan pandang pada luaran saja. Entah la, bila aku pandang muka dia rasa macam sejuk je hati aku. Tenang sangat. Kalau aku publish gambar dia mesti korang akan kata apa la taste ko ni. Haish lantak kau lah. Pada aku rupa tu tak penting beb yang penting hati. Bukan senang nak cari lelaki yang boleh bimbing kau ke syurga. Yang bimbing kau ke neraka banyak la. Aku bukan lah nak kata aku dah jatuh hati pada dia ni tapi aku sangat respect dengan kehidupan dia yang lebih utamakan akhirat dari dunia. Pada aku kalau dia kata dia suka kat aku sekali pun mungkin aku rasa macam serba salah nak terima ke tak. Sebab pada aku dia terlalu baik untuk aku. Perempuan macam aku ni tak layak untuk mendapat cinta dia. Sungguh tak layak. Banyak lagi perempuan lain yang jauh lagi baik daripada aku. Aku doa kan dia akan jumpa pasangan yang boleh sama sama hidup di syurga nanti.





Mood : Insaf seketika. Ingatlah, lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik.

No comments:

Post a Comment