Sunday, June 5, 2011

Kawan Pun Macam Adik Beradik Juga Bagai Air Dicincang Tiada Putus

Salam.




Aku ah macam tak ade masa je nak update blog ni. Semakin sibuk aku pulak aku. Baru ni aku dapat bukak en.blog kesayangan. Maaf kan i ye sayang. Sorry i tinggalkan u kejap. I busy dengan kerja. Cuti pulak i sibuk dengan kenduri kahwin. Hukhuk.




Ramai betul ye orang kahwin cuti sekolah ni? Cuti sekolah 3 minggu ni memang full jadual aku pergi kenduri. Ramai kawan aku yang dah selamat jadi bini / suami orang. Seronok la kome. Dah kahwin. Best kot? Hahaha. Erk? Macam aku tau je seronok ke tak kan? Pape pun pada yang aku tak dapat datang kenduri tu minta maaf sangat sebab bukan semua aku leh dapat pergi. Kalau aku ada kuasa terbang dah lama aku pergi semua kenduri. Maaf ye kawan.





Kadang aku hairan bila ada jugak orang yang berfikiran bila aku datang kenduri kau, kau wajib / mesti datang kenduri aku pulak. Kalau kau tak datang jangan harap aku nak datang. Buat apa aku nak datang, kenduri aku pun kau tak datang?




Amboi, kemain lagi. Bukan nya sengaja tak nak datang kenduri kau, tapi mungkin ada hal yang tak boleh di elak kan. Kalau kesihatan tak sihat masa tu tak kan nak datang jugak. Kalau ada sepupu atau sedara mara yang kahwin tak kan nak datang jugak. Memang la kau tu kawan aku tapi faham la sikit dan terima la alasan kenapa tak boleh datang. Jangan la sampai simpan dendam. Pelik aku dengan orang macam ni. Lantak kau lah kan nak fikir ape. Aku dah tak peduli.




Semalam aku pergi kenduri kawan aku di Sungkai, Perak. Kawan baik jugak. Itu memang aku kena pergi kalau tidak mengamuk kot. Hehehe. Tapi ye lah dia tu memang teman rapat aku so aku kena la bersama meraikan hari bahagia dia. Bukan saja hari bahagia dia malah hari bahagia aku jugak. Kenapa? Sebab nya masa kenduri kawan aku tu jugak aku dah berbaik dengan salah seorang kawan aku. Dulu ada la sedikit salah faham hampir 2 tahun jugak la tak contact kan. Tapi tu lah bila masing masing dah matang perkara bodoh macam tu dah lupa. Dan aku tengok dari reaksi dia tak ada lah dia membenci aku. Tak ada lah nampak sangat dia teringat kisah lama. Sumpah tak ada. Siap dia mesej aku lagi tanya datang ke tak kenduri kahwin kawan aku ni. Mana la aku nak balas sebab dia mesej tu nombor lama aku yang dah tak pakai dah. Hehehe. So kira dah tak ingat la lagi persilisihan faham dulu. Alhamdulillah masing masing dah sedar kesilapan sendiri.




So moral of the story bak kata Amir Maharajalawak aku nak tido sebab aku penat sangat dengan kenduri kahwin orang. Hahahaha. Bukan! aku just nak bagitahu hargailah kawan kita selagi kita masih bernafas. Kalau bergaduh tu minta maaf la balik. Tak kemana pun kalau kau nak sombong kan. Dia tu kawan kau jugak. Kawan susah senang. Jangan mudah lupa masa assingment kau tak siap dia lah tempat kau copy. Masa kau sakit dia la yang hantar kau pergi klinik. Ingat lah masa susah yang pernah dia tolong kau dengan itu kau memang berat hati nak tinggalkan kawan macam itu. Terima kasih kawan. Aku gembira bila kau tak membenci aku sebab aku tak nak hidup dibenci orang.

No comments:

Post a Comment