Monday, June 20, 2011

Serius Aku Tak Faham!

Salam.








Semalam aku pergi tengok wayang dengan teman sepergaduhan. Lost contact dah dekat 7 tahun, sekarang dapat jumpa balik. Bila dah jumpa ni macam macam hal dalam kepala hotak aku ni nak ngajak ngedate dengan dia. Fyi, kawan aku ni perempuan yer.










Minggu lepas aku dah janji nak tengok Super 8 kan? So semalam aku pun pergi lah. Aku pergi bukan apa sebab ramai sangat update status kat fb kata Super 8 ni best. Hati aku melonjak ronta nak tengok sangat movie ni. Best ke tak kan. Tak tengok mana nak tahu best ke tak.








Kitorang pergi GSC Ipoh Parade. Tayangan start 3:50 pm. Aku sampai pukul 3 dekat GSC tuh. Bile aku nak beli mak aii seat full tuh. Yang available seat belah depan baris dua di hadapan. Mintak maaf, aku kalau nak tengok wayang jadah la nak tengok depan mendongak sakit kepala woo. Buat apa aku nak bayar tiket dengan harga yang sama tapi kepala aku tekehel tengok skrin besar. Memang tak ah. Jarang betol kalau GSC  ni fullhouse. So menguatkan lagi hati aku oh best kot cite ni sampai fullhouse. Fine! Next session untuk movie ni plak pukul 8.10pm. Jadah aku nak tunggu.






Joel Courtney yang membuat mata aku terjegil sampai habis cite. Sebab dia cute. Kalau tak, dah lama aku tido dalam panggung. Heh!



So kitorang decide nak tengok dekat Lotus Five Star je la. Kat situ tak ramai orang. Tempat pun best. Movie start pukul 7.20pm. Meh nak cite sikit pasal movie arahan J.J. Abrams dan dilakon kan oleh pelakon pelakon muda seperti  Elle Fanning, Amanda Michalka and Joel Courtney [super cute. besar nanti mesti hensem]. Cite ni  pasal sekumpulan budak remaja yang nak shooting filem zombi. Masa dorang tengah shoot filem ni dekat landasan keretapi, tetibe train ni accident dilanggar sebuah trak. Dari kemalangan ni lah bermula plot cite nih. Gerabak train ni sume hancur bekecai dan dalam gerabak train ade monster pulak yang terlepas. Lepas part ni serius aku tak faham. Motif?






Raksasa jahat yang dicari oleh pihak tentera. Motif? 




Sumpah! aku tak faham lansung cite ni tentang apa. Dan pada mereka yang kata cite ni best ce cite kat part mana yang best? Motif raksasa tu diwujudkan? Yang aku nak tergelak bila babak Joel Courtney ni nak dimakan oleh monster tu boleh pulak dilepaskan macam tu je oleh monster jahat nih? huh? Adoyai! serius aku tak faham. Orang dalam panggung pun dok membebel sebab bosan gamaknye. Menyesal aku tak tak tengok Green Lantern. Huh!



No comments:

Post a Comment